dijous, 21 de maig del 2009

La nostra webquest

Com ja vaig dir a la darrera entrada del bloc ha estat una PAC ben accidentada però també molt profitosa pel que fa a l'aprenentatge personal i el domini d'un nou format de treball -webquest-. Heus ací l'enllaç a "Un món de tots, per a tots i entre tots":

http://phpwebquest.org/newphp/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=9415&id_pagina=1

La Sónia i jo hi treballàrem de valent per tal d'enllestir el treball. Amb l'objectiu de potenciar l'autoaprenentatge i el treball en equip, hem intentat d'estructurar de la manera més clara possible les tasques que l'alumnat ha de realitzar per tal d'assolir els objectius que ens hem proposat. A grans trets el treball pretén fer reflexionar els alumnes de secundària al voltant de la realitat multicultural en la que viuen amb l'objectiu de fer-los veure la riquesa i els avantatges que hi comporta. Volem desmuntar la idea que la heterogeneïtat de les aules implica necessàriament conflictes i mal funcionament. I per assolir aquesta ambiciòs objectiu cal, en primer lloc, conèixer les diferents cultures amb les quals convivim. Tanmateix, aquesta coneixença hem tractat de treballar-la des de l'acció i la reflexió sobre la pràctica, no des d'una perspectiva exclussivament teòrica. Per això la tasca principal és elaborar en equip un projecte de recerca i informació sobre diferents països que conclogui amb l'elaboració d'una presentació powerpoint activa, on s'entremesclen diapositives, videos i activitats diverses amb el públic, com ara jocs populars del país, endevinalles, petites degustacions de menjar... Tot, per motivar els alumnes a fer un treball complet i transmetre un missatge significatiu i engrescador que faça pensar aquells qui gaudeixen de la presentació.

2 comentaris:

  1. Bon dia Dídac:
    He estat fent una ullada a la vostra webquest i he de dir-te que m’ha agradat molt la forma de presentar-la que heu fet... es a dir, el fet de plantejar la diversitat com una realitat que existeix dins l’àmbit esportiu on tots units lluiten per aconseguir un objectiu comú em sembla que ha estat un encert!!!
    Però si m’ho permets, sota la meva humil opinió, penso que llanceu massa preguntes per respondre en principi i que no queden respostes en el treball que proposeu als alumnes elaborar, penso, sempre amb tot el respecte possible cap al vostre treball, que a l’apartat de les conclusions podríeu proposar als alumnes el respondre les qüestions llançades en principi.
    D’altra banda el fet de treballar en equip i, sobretot, de triar un coordinador que faci de portant veu, em sembla una idea genial.
    Per últim dir que es tracta d’una activitat que està molt ben seqüenciada i estructurada; una activitat que , segons el meu criteri, es situa sota un plantejament de nivell mitjà o de resolució de conflictes i valors, ja que facilita el coneixement de l’altre i ens apropa a situacions d’interculturalitat que es donen a la realitat social.
    Sagra

    ResponElimina
  2. El que més m'ha sorprès de la vostra proposta és que heu plantjat un seguit de preguntes que m'han fet pensar i, fins i tot, em resulten difícils de contestar.

    Però la reflexió final que realitzeu en la vostra introducció és molt aclaridora:

    "com és possible que el Barça sigui un dels millors equips del món i jugui tant bé a futbol?"

    Aquesta última qüestió em sembla molt interessant i potser podria ser el punt de partida per a una altra activitat.

    ResponElimina