diumenge, 8 de març del 2009

Inici

Des que vaig començar Psicopedagogia a la UOC aquesta assignatura ha despertat en mi una gran curiositat i interès, fins al punt que m'hi vaig voler matricular només d'iniciar la carrera i la meua consultora em va recomanar de no fer-ho tant prompte. Ara doncs, ha arribat el moment.

Les expectatives que em genera l'assignatura -no cal dir-ho- són ben grans. Tot allò relacionat amb la confluència de les cultures del món és d'una importància cabdal en una societat cada vegada més globalitzada. Entendre els processos de tota mena que condicionen aquesta confluència és clau -especialment al món educatiu- per tal de poder afrontar-la, tot evitant i prevenint els conflictes que s'hi puguen derivar i convertint aquest inexorable mestissatge cultural en un element enriquidor per a tots.

Encara no m'he endinsat de ple en la lectura dels mòduls però de ben segur que conceptes com respecte, solidaritat, educació comparada, universalitat, cooperació, formació continuada, intercanvi, assimilació, comprensió... i també els seus antònims, racisme, desigualtat, incultura, indefensió, opressió, imposició..., impregnaran el temari de la que serà -així ho espere- una de les assignatures més apassionants de la carrera. Espere que podré estar a l'alçada de les circumstàncies i de l'enorme treball que requerirà dur-la endavant.

Em sembla molt eficaç i àgil estructurar el nostre treball mitjançant l'eina dels blocs. Permet una gran versatilitat pel que fa a compartir coneixement entre nosaltres, una de les eines clau de l'educació dels nostres dies. En aquest sentit, espere poder aportar escrits i opinions interessants amb l'esperança de contribuir positivament en l'anàlisi i la reflexió envers els grans reptes educatius i socials que planteja aquesta assignatura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada